De gemeente Zwartewaterland wil dat iedereen deze website goed kan gebruiken.

Wat is een toegankelijke website?

Een toegankelijke website is door iedereen goed te gebruiken. De gemeente Zwartewaterland besteedt veel aandacht aan toegankelijkheid, gebruiksgemak en vindbaarheid. Wij proberen alle informatie zo aan te bieden dat iedereen deze gemakkelijk kan vinden en gebruiken. Wij gebruiken daarvoor het Kwaliteitsmodel Webrichtlijnen.
 

Maatregelen om deze toegankelijkheid te bevorderen

  • Training/opleiding: Onze webredacteuren worden regelmatig getraind in het toepassen van de webrichtlijnen.
  • Interne controle vóór publicatie: Onze redactie toetst vóór publicatie alle nieuwe inhoud op toegankelijkheid.
  • Periodieke interne controle: Onze redactie voert wekelijks controles uit op onze website.
  • Toetsen: Wij laten onze website op korte termijn toetsen op toegankelijkheid door een onafhankelijke organisatie. 

Onderdelen waarop de website nog niet voldoet

  • Een groot deel van de pdf’s is niet toegankelijk.
  • Mogelijk komen uit de toegankelijkheidstoets meer onderdelen waarop de website niet toegankelijk is. Is dit aan de orde? Dan zetten wij ons in om deze toegankelijkheidsproblemen zo snel mogelijk op te lossen. 

Toelichting Pdf-bestanden

De gemeente Zwartewaterland biedt de mogelijkheid om pdf-bestanden op verzoek toegankelijk te maken. De gemeente wil de komende jaren zoveel mogelijk pdf-bestanden vervangen door webformulieren en webpagina's die voldoen aan de webrichtlijnen. Als u ondanks de maatregelen die wij nemen een toegankelijkheidsprobleem met een pdf-bestand ervaart op onze website, laat het ons dan weten via info@zwartewaterland.nl. Vermeld het probleem dat u ervaart en de link naar het pdf-bestand waar het probleem zich voordoet. Dank u wel!
 

Ervaart u een toegankelijkheidsprobleem?

Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid? Neem dan contact op via info@zwartewaterland.nl. Vermeld in ieder geval het probleem dat u ervaart en de link naar de pagina waar het probleem zich voordoet. 

Wat kunt u van ons verwachten?

  • Binnen 5 werkdagen krijgt u een ontvangstbevestiging.
  • We informeren u over de voortgang en de uitkomst.
  • Binnen 3 weken is uw verzoek afgehandeld.

Handhavingsprocedure

Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd?
Dan kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman.
 

Heeft u gevonden wat u zocht?