De adviesraad sociaal domein bestaat uit actieve en betrokken vrijwilligers en adviseert burgemeester en wethouders van Zwartewaterland (B&W) bij veranderingen en knelpunten binnen het sociaal domein. De adviesraad is een klankbord voor B&W en betrokken ambtenaren vanuit inwonersperspectief en adviseert gevraagd en ongevraagd over beleidsvoornemens en de uitwerking daarvan in de praktijk. 

De adviezen

Adviezen gaan over gemeentelijke voorzieningen zoals de sociale voorzieningen, zorg, maatschappelijke ondersteuning, werk en inkomen, jeugdhulp, onderwijs, schuldhulpverlening. Het kader voor deze adviezen zijn de drie wetten: Participatiewet, Jeugdwet en de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).

Vergaderingen

De adviesraad vergadert elke maand (met uitzondering van juli en augustus). Het eerste deel van de vergadering is een vertegenwoordiger van de gemeente aanwezig voor de uitwisseling van ontwikkelingen en vragen. 

Deze vergaderingen zijn openbaar. Als u graag een vergadering wilt bijwonen kunt u dit melden bij het secretariaat via onderstaande contactgegevens.

Geen discriminatie

De adviesraad streeft naar gelijke kansen binnen gemeente Zwartewaterland voor iedereen, alle leeftijden, gezindheid en etniciteit.

De leden

De leden worden voor een periode van 4 jaar benoemd door het college van burgemeester en wethouders. De huidige leden zijn:

  • Evert van Dijk, voorzitter (overleg met gemeente)
  • Hans Maat, penningmeester en secretaris (overleg met gemeente)
  • Akkeline Buikema  (Jeugdwet)
  • Ammar Daghman (participatiewet)
  • Barend Vinke (WMO)
  • Fokko Douma, Hasselt (participatiewet)
  • Gert van Lente (jeugdwet)
  • Henk Hogeboom, (participatiewet, actueel extra/preventie, overleg met gemeente)
  • Iris Heitkamp (jeugdwet)
  • Tryntsje Wallinga (actueel extra/preventie)
  • Corry Kolk (WMO)

Contactgegevens

Telvorenstraat 2, 8061 CB Hasselt 14 038 
AdviesraadZwartewaterland@gmail.com