Bent u ontevreden over iets wat wij hebben gedaan? Dan kunt u een klacht insturen. We doen er alles aan om uw klacht netjes af te handelen.

U kunt een klacht indienen over bijvoorbeeld de manier waarop wij handelen. Of als we onze afspraken niet nakomen. Op de link hieronder leest u onze procedureregeling.

Stap 1: Klacht insturen

Wanneer u een klacht instuurt, vragen wij u om de volgende informatie:

  • Uw naam.
  • Uw adres.
  • Uw telefoonnummer.
  •  Bij een klacht per post: uw handtekening

Bij uw klacht stuurt u deze informatie mee:

  • Bij een klacht per post: de datum waarop u uw klacht instuurt.
  • Over wie u een klacht heeft.
  • Wanneer de klacht plaatsvond.
  • Een duidelijke omschrijving van uw klacht.
  • Wat u van de gemeente verwacht om uw klacht op te lossen.

U kunt op 3 manieren een klacht indienen: 

  1. Online via onderstaand formulier. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig.

    Klacht indienen
     
  2. Per post naar:
    College van burgemeester en wethouders van Zwartewaterland
    t.a.v. de klachtencoördinator
    Postbus 23
    8060 AA Hasselt
  3. Telefonisch bij de klachtencoördinator op 14 038.

Stap 2: Overleg 

Heeft u een klacht ingediend? Dan neemt de klachtencoördinator contact met u op. De klachtencoördinator is onafhankelijk en zoekt samen met u naar een oplossing. Als we samen niet tot een oplossing kunnen komen, nodigen wij u uit voor een hoorzitting. Tijdens deze hoorzitting krijgt u de kans om meer over uw klacht te vertellen. De persoon of vertegenwoordiger van de afdeling waarover uw klacht gaat, geeft tijdens de hoorzitting ook een reactie.

Stap 3: Afhandeling klacht

Binnen 6 weken laten we u weten wat wij hebben besloten. Soms kan dit langer duren. Tot maximaal 10 weken. We laten u dit dan weten. 

Soms hoort een klacht bij een andere organisatie. Wij sturen uw klacht dan door. U krijgt een bericht van ons waarin we deze beslissing uitleggen.

Stap 4: De Nationale Ombudsman

Bent u niet tevreden over de manier waarop wij uw klacht hebben behandeld? Dan kunt u uw klacht doorsturen naar de Nationale Ombudsman(externe link). De Nationale Ombudsman belt u op 0800 335 55 55.

Op de link hieronder leest u onze procedureregeling.