Klacht over de gemeente
Bent u ontevreden over iets wat wij hebben gedaan? Dan kunt u een klacht insturen. We doen er alles aan om uw klacht netjes af te handelen.
U kunt een klacht indienen over bijvoorbeeld de manier waarop wij handelen. Of als we onze afspraken niet nakomen. Op de link hieronder leest u onze procedureregeling.
Stap 1: Klacht insturen
Wanneer u een klacht instuurt, vragen wij u om de volgende informatie:
- Uw naam.
- Uw adres.
- Uw telefoonnummer.
- Bij een klacht per post: uw handtekening
Bij uw klacht stuurt u deze informatie mee:
- Bij een klacht per post: de datum waarop u uw klacht instuurt.
- Over wie u een klacht heeft.
- Wanneer de klacht plaatsvond.
- Een duidelijke omschrijving van uw klacht.
- Wat u van de gemeente verwacht om uw klacht op te lossen.
U kunt op 3 manieren een klacht indienen:
- Online via onderstaand formulier. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig.
Klacht indienen
- Per post naar:
College van burgemeester en wethouders van Zwartewaterland
t.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 23
8060 AA Hasselt - Telefonisch bij de klachtencoördinator op 14 038.
Stap 2: Overleg
Heeft u een klacht ingediend? Dan neemt de klachtencoördinator contact met u op. De klachtencoördinator is onafhankelijk en zoekt samen met u naar een oplossing. Als we samen niet tot een oplossing kunnen komen, nodigen wij u uit voor een hoorzitting. Tijdens deze hoorzitting krijgt u de kans om meer over uw klacht te vertellen. De persoon of vertegenwoordiger van de afdeling waarover uw klacht gaat, geeft tijdens de hoorzitting ook een reactie.
Stap 3: Afhandeling klacht
Binnen 6 weken laten we u weten wat wij hebben besloten. Soms kan dit langer duren. Tot maximaal 10 weken. We laten u dit dan weten.
Soms hoort een klacht bij een andere organisatie. Wij sturen uw klacht dan door. U krijgt een bericht van ons waarin we deze beslissing uitleggen.
Stap 4: De Nationale Ombudsman
Bent u niet tevreden over de manier waarop wij uw klacht hebben behandeld? Dan kunt u uw klacht doorsturen naar de Nationale Ombudsman. De Nationale Ombudsman belt u op 0800 335 55 55.
Op de link hieronder leest u onze procedureregeling.