Wat is het?

Verhuist u binnen Zwartewaterland? Of verhuist u vanuit een andere gemeente naar Zwartewaterland? Geef uw verhuizing dan aan ons door. Dat kan direct online met DigiD. Maar ook via de post of op het gemeentehuis. Neemt u dan een identiteitsbewijs (paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs) mee. 

Verhuizing doorgeven met DigiD

    Hoe werkt het?

    U kunt uw verhuizing online doorgeven met DigiD. Maar ook via de post of op het gemeentehuis. 

    Wanneer doorgeven?

    U kunt tot 5 dagen na de verhuizing uw nieuwe adres doorgeven. Geeft u de verhuizing later door? Dan is de datum waarop u de verhuizing doorgeeft, ook uw officiële verhuisdatum.

      Wie kan een verhuizing doorgeven?

      U kunt uw eigen verhuizing doorgeven als u 16 jaar of ouder bent. Wilt u een verhuizing voor iemand anders doorgeven? Dat kan voor:

      • Uw minderjarige kind, als u de ouder, voogd of verzorger bent.
      • Uw echtgenoot of geregistreerd partner.
      • Uw meerderjarige kind, als hij of zij meeverhuist.
      • Uw ouder, als hij of zij meeverhuist.
      • Iemand die onder curatele staat, als u curator bent.

      Let op! U kunt geen verhuizing doorgeven van bijvoorbeeld een vriend of vriendin met wie u samenwoont zonder geregistreerd partnerschap. Dat kan alleen deze persoon zelf doorgeven.

      Verhuist u naar een andere gemeente?

      Geef uw verhuizing door aan de gemeente waar u naartoe verhuist. U hoeft zich niet uit te schrijven bij de gemeente Zwartewaterland. Dat regelen wij voor u.

      Verhuist u naar het buitenland?

      Vertrekt u voor langere tijd naar het buitenland (langer dan 8 maanden)? Geef dan binnen 5 dagen voor vertrek uit Nederland uw nieuwe adres in het buitenland door bij de balie burgerzaken. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid.

      Afspraak maken emigratie doorgeven

      Vestigt u zich vanuit het buitenland?

      Bent u van plan om langer dan 4 maanden in Nederland te wonen? Meldt u zich dan binnen 5 dagen na uw aankomst in Nederland bij de balie Burgerzaken. Wilt u ook uw gezinsleden laten inschrijven, dan moeten zij meekomen naar het gemeentehuis.

      Afspraak maken vestiging vanuit buitenland

      Wat moet ik meenemen?

      • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs).
      • Als u zich in Nederland vestigt: Een geldig reisdocument en (gelegaliseerde) geboorteakte(n), huwelijksakte, overlijdensakte, echtscheidingsakte
      • Komt u vanuit Curaçao, Sint Maarten, Saba, Sint Eustatius, Bonaire of Aruba? Neem dan een bewijs van uitschrijving mee

      Heeft u gevonden wat u zocht?