Nieuw college aangetreden in Zwartewaterland

Donderdag 25 juni was een bijzondere avond in de raadszaal. De gemeenteraad van Zwartewaterland nam eerst afscheid van twee wethouders, waarna drie wethouders werden geïnstalleerd. Burgemeester Judith Compagner sprak het drietal toe en nam de eed en belofte af.

De vergadering begon met het afscheid van twee wethouders die Zwartewaterland de afgelopen jaren van harte hebben gediend. Harrie Rietman (PvdA) en Jan van der Poel (ChristenUnie) zetten zich allebei op hun eigen manier in voor onze gemeente en de mensen die er wonen. Zij werden door de raad bedankt voor hun inzet en betrokkenheid.

Op donderdag 2 juli is er nog een afscheidsbijeenkomst voor hen. Iedereen die erbij wil zijn, is welkom. Aanmelden kan via zwartewaterland.nl/afscheid.

Drie wethouders geïnstalleerd

Na het afscheid volgde de installatie van de wethouders voor het nieuwe college. Maarten Slingerland (SGP), Alijn Muijsers (BGZ) en Benjamin van Marle (SGP/BGZ) legden de eed en belofte af en zijn vanaf nu wethouder van Zwartewaterland. Zij vormen samen het nieuwe college en bouwen vanuit het bestuursakkoord 'Wij werken samen, aan, met, voor Zwartewaterland' aan sterke kernen, een vitaal buitengebied en een gemeente waar betrokkenheid, verantwoordelijkheid en samenwerking centraal staan.

Nieuwe raadsleden en een nieuw burgerraadslid

Doordat twee raadsleden wethouder zijn geworden, zijn vanavond ook twee nieuwe raadsleden toegelaten. Dat zijn Kees-Rudolf Heetebrij en Gerrit-Dinant ter Harmsel (beiden SGP). Tot slot werd Aat Pierik (SGP) toegelaten als nieuw burgerraadslid.

Betrokken en toegankelijk Zwartewaterland

Samen met burgemeester Judith Compagner werkt het nieuwe college de komende jaren aan een betrokken en toegankelijk Zwartewaterland, met een bestuur dat goed samenwerkt en waarin inwoners zich gehoord voelen.