Wat is het?

Komt er iemand uit het buitenland (niet-Europeaan) voor een kort verblijf (maximaal 90 dagen) bij u logeren? En heeft deze persoon een visum voor Nederland nodig? Dan heeft uw gast misschien een bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking nodig. Op dit formulier moet uw gelegaliseerde handtekening staan. De gemeente zorgt voor de legalisatie van deze handtekening. Dit gebeurt aan de balie van het gemeentehuis.

Openingstijden burgerzaken

Wat kost het?

Legalisatie kost € 13,00 per handtekening. U kunt per pin of contant betalen.

Hoe werkt het?

  • Download het formulier 'Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking'. Dit formulier moet u volledig invullen en uitprinten.
  • U ondertekent de garantstelling en/of logiesverstrekking aan de balie Burgerzaken van het gemeentehuis.
  • Staat u naast logiesverstrekking ook financieel garant voor uw gast? En bent u gehuwd of geregistreerd partner? Dan moet uw partner het formulier ook ondertekenen aan de balie Burgerzaken.
  • De ambtenaar Burgerzaken legaliseert de handtekening(en) door op het formulier een handtekening en stempel te zetten.

Wat moet ik meenemen?

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, (Nederlandse) identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsdocument)
  • Bent u gehuwd of geregistreerd partner en staat u financieel garant voor uw gast? Dan moet ook de handtekening van uw partner worden gelegaliseerd. Uw partner moet hiervoor met een geldig identiteitsbewijs persoonlijk aanwezig zijn
  • Een volledig ingevuld formulier, zonder handtekening(en)
  • Pinpas of contant geld

Afspraak maken aanvraag bewijs van garantstelling

Aanvullende informatie

Wilt u meer informatie, kijk dan op de website van de Rijksoverheid.

Heeft u gevonden wat u zocht?