Werken bij een kleine gemeente saai? Nee, helemaal niet! Dit is een diverse baan en je bemoeit je met veel projecten en initiatieven! Wie wil dat nou niet? 

Op naar je volgende uitdaging 

Complexe opgaven met maatschappelijke impact, daar word jij enthousiast van! Jij bent de persoon die aansluit bij complexe casussen en ervoor zorgt dat de juiste collega’s en samenwerkingspartners aanhaken. Je blijft dit proces beheren en stuurt tijdig bij waar nodig. 
Verder beschik je over een brede kijk op ruimtelijke ontwikkelingen en kun je deze vertalen in juridische mogelijkheden en consequenties. Daarnaast geef je het college van B&W juridisch advies bij grote ruimtelijke ontwikkelingen. Je kent de ruimtelijke procedures van haver tot gort en weet daardoor hoe je dingen wél mogelijk maakt. Verder:

  • Ga je aan de slag met de ontwikkeling van ons omgevingsvisie en -plan, tijdens en na de transitiefase. Je bent door je kennis en ervaring op dit vlak de expert en adviseur voor programmaregisseurs en projectleiders.
  • Werk je aan juridische vraagstukken binnen diverse ruimtelijke ontwikkelingen. Je begeleidt planologische procedures en speelt een belangrijke rol bij het opstellen of doorvertalen van ons ruimtelijke beleid. 
  • Werk je samen met de beleidsmedewerkers in programma- en projectteams om nieuw beleid goed te implementeren en te borgen in het omgevingsplan.
  • Zorgdragen voor coördinatie op de teamprocessen en de inhoudelijke integraliteit.
  • Ben je in staat om zowel lokale, regionale als landelijke ambities en actuele jurisprudentie te vertalen naar regelgeving.    

Denk je nou bij bovenstaande, leuk allemaal maar wat een lap tekst! Wil je graag in contact komen om nou echt te weten wat je gaat doen? Pak die telefoon en bel dan met Femke Beltman, zij is bereikbaar via 06-30309197.

Wat vragen wij van jou

Om succesvol te zijn in deze functie breng je het volgende mee:

  • Een afgeronde HBO diploma recht.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring binnen het bestuursrecht of omgevingsrecht.
  • Goede communicatieve vaardigheden: je bent makkelijk in de omgang, kunt anderen tot actie aanzetten en schrijft heldere en juridisch correcte teksten.
  • Analytische skills en een resultaat- oplossingsgerichte instelling, waardoor je jouw zaken zo snel mogelijk doorgrondt en afhandelt.
  • Bestuurlijke sensitiviteit, waardoor je goed aanvoelt wanneer iets gevoelig ligt en er urgentie geboden is, maar ook weet wanneer een vraag nog even kan wachten.
  • Je bent op zoek naar een baan voor 28-36 uur. 

Dit bieden wij jou

Wij vragen veel van jou, dat weten we! Daarom kan jij naast het werken met de allerleukste collega’s op basis van een 36-urige werkweek rekenen op:

  • Een bruto maandsalaris tot maximaal € 5.372 (schaal 11), afhankelijk van je vooropleiding en ervaring.
  • Trainingen en opleidingen.
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%: dit budget kun je laten uitbetalen, besteden aan extra vrije dagen, het opnemen van verlof of het volgen van een studie.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Pensioenregeling bij ABP.
  • Betaald ouderschapsverlof.
  • Een tegemoetkoming in de zorgverzekering en collectieve premiekorting.
  • Een jaarcontract, dat bij goed functioneren kan worden omgezet in een vast dienstverband.

Beleef de Gemeente Zwartewaterland

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving. 

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden. 

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.
 

Enthousiast geworden?

Stuur ons dan je cv! 

Stuur je CV(externe link)

Heb je vragen?

Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij Remco Kok. Vragen over de procedure kun je richten aan onze recruiter Femke Beltman. Beiden zijn bereikbaar via 14 038.

Wil je ontdekken hoe het is om bij de gemeente Zwartewaterland te werken? Collega’s nemen je mee de organisatie in.

Kijk voor meer informatie over onze gemeente en de arbeidsvoorwaarden op Werken bij de Gemeente Zwartewaterland.