Een uitkeringsadministratie die op orde is, daar word jij gelukkig van. Binnen het hechte team waar je als medewerker uitkeringsadministratie werkt, gaan we samen voor het beste resultaat. En jij draagt daaraan bij met jouw ruime ervaring.

Focus op de uitkeringsadministratie

Bij de gemeente Zwartewaterland wordt gewerkt vanuit 1 centrale toegang voor de domeinen Jeugd, Wmo en Participatiewet. Onder het motto 1 gezin/huishouden, 1 plan, 1 regisseur worden nieuwe en innovatieve methodes ontwikkeld die de ondersteuning aan inwoners efficiënter, beter én goedkoper maken. En jouw rol hierin? Jij voert allerlei taken uit die betrekking hebben op de uitkeringsadministratie van de Participatiewet, Wmo en de Jeugdwet. Je verwerkt rapporten in de uitkeringsdossiers en controleert met jouw oog voor detail ook de cliëntendossiers.

Verder ga je met plezier:

  • betaallijsten aanmaken, uitkeringen en ontvangsten boeken en verwerken;
  • herberekeningen maken bij wijzigingen of beëindigingen;
  • de juiste aansluitingen maken met het financiële systeem;
  • maandelijks de loonaangifte doen en werken aan het jaarwerk Participatiewet;
  • fungeren als vraagbaak voor het programma Suites voor het sociaal domein met het oog op financiële boekingen;
  • communiceren met de accountant en een bijdrage leveren tijdens overleg met zowel interne als externe partijen en projectgroepen.

Beleef de Gemeente Zwartewaterland

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving. 

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden. 

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Op naar je volgende uitdaging

Dankzij jouw oplossingsgerichtheid en analytisch vermogen ben jij hier perfect op je plek. Communicatief ben je erg sterk en zaken kloppend maken zie jij als de ultieme uitdaging. Je switcht flexibel van de ene taak naar de andere taak en behoudt de juiste focus. Je bent kritisch op je eigen werk en op dat van anderen. Daarom komt juist jouw deskundigheid en resultaatgerichtheid goed van pas. Je loopt warm voor innovatie en houdt van de afwisseling van zelfstandig en in teamverband werken.

Daarnaast heb je:  

  • een mbo-diploma of hbo-diploma in de financiële richting;
  • een aantal jaren ervaring op een uitkeringsadministratie Sociaal Domein met zowel de Participatiewet, de Wmo als de Jeugdwet;
  • kennis van GWS4all/Suites voor het sociaal domein. 

Dit bieden wij jou

Als medewerker uitkeringsadministratie kan je op basis van een 36-urige werkweek rekenen op:

  • een bruto maandsalaris van € 2.484 tot maximaal € 3.591 (schaal 8), afhankelijk van je vooropleiding en ervaring;
  • trainingen en opleidingen;
  • een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%: dit budget kun je laten uitbetalen, besteden aan extra vrije dagen, het opnemen van verlof of het volgen van een studie;
  • reiskostenvergoeding;
  • pensioenregeling bij ABP;
  • betaald ouderschapsverlof;
  • een tegemoetkoming in de zorgverzekering en collectieve premiekorting;
  • een jaarcontract, dat bij goed functioneren kan worden omgezet in een vast dienstverband.
     

Enthousiast geworden?

Stuur ons dan je cv en motivatie uiterlijk 25 oktober 2021. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 43.  

SOLLICITEER HIER(externe link)

Heb je vragen?

Neem dan contact op. Je kunt je vragen over deze vacature stellen aan Sjaak van den Brand, eenheidsmanager Sociaal Domein. Je bereikt hem via het telefoonnummer 14 038.

Wil je ontdekken hoe het is om bij de gemeente Zwartewaterland te werken? Collega’s nemen je mee de organisatie in.

Kijk voor meer informatie over onze gemeente en de arbeidsvoorwaarden op Werken bij de Gemeente Zwartewaterland.