Heb jij werkervaring met de financiële administratie binnen het sociaal domein? Werk jij graag in een hecht team dat met veel plezier en passie werkt? Dan zoeken we jou!

Integraal en met elkaar

Binnen de gemeente Zwartewaterland wordt gewerkt vanuit één centrale toegang voor de domeinen Jeugd, WMO en Participatiewet. Onder het motto één gezin/huishouden, één plan, één regisseur worden nieuwe en innovatieve aanpakken (methodes) ontwikkeld die de ondersteuning aan inwoners efficiënter, beter én goedkoper maken. Vanuit alle domeinen wordt gewerkt vanuit het kantelingsprincipe. We gaan uit van de eigen kracht van de inwoner, het netwerk en algemene middelen. We zoeken naar maatwerkoplossingen en waar nodig zetten we specialistische zorg in met als doel het goede te versterken om erger te voorkomen.

Een financiële duizendpoot

Je bent een financieel expert met aantoonbaar MBO+ werk- en denkniveau en kennis van GWS4all/Suites voor het sociaal domein. Je hebt meerdere jaren ervaring op een uitkeringsadministratie sociaal domein met zowel de Participatiewet, de WMO als de Jeugdwet. Ook ben je analytisch, contactueel sterk en oplossingsgericht; je vindt het een uitdaging om zaken kloppend te maken. Je bent flexibel en kunt makkelijk switchen tussen verschillende werkzaamheden. Je bent iemand die kritisch is en feedback geeft en samen met het team resultaten bespreekt en bepaalt.

Daarnaast ben je deskundig, resultaatgericht, innovatief en kun je zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je voelt de gezamenlijke verantwoordelijkheid om de werkzaamheden correct en tijdig uit te voeren.

Je gaat je met plezier bezighouden met o.a.

  • taken die voortvloeien uit de uitkeringsadministratie van Participatiewet, WMO, Jeugdwet.
  • verwerken van rapporten in de uitkeringsdossiers en controleren van de cliëntendossiers.
  • uitkeringen en ontvangsten boeken en betaallijsten aanmaken.
  • herberekeningen maken bij wijzigingen, beëindigingen, resulterend in terugvordering(en) en nabetaling(en).
  • de juiste aansluitingen maken met het financiële systeem.
  • maandelijkse loonaangifte en het jaarwerk Participatiewet.
  • fungeren als vraagbaak voor het programma Suites voor het sociaal domein t.a.v. financiële boekingen.
  • communicatie met de accountant (m.n. t.a.v. de Participatiewet) en een bijdrage leveren tijdens overleg met zowel interne als externe partijen en projectgroepen.

Dit bieden wij jou

Als Medewerker Uitkeringsadministratie kan je op basis van een 36-urige werkweek rekenen op:

  • een brutomaandsalaris tot maximaal € 3.732 (schaal 8), afhankelijk van je vooropleiding en ervaring.
  • trainingen en opleidingen.
  • een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%: dit budget kun je laten uitbetalen, besteden aan extra vrije dagen, het opnemen van verlof of het volgen van een studie.
  • reiskostenvergoeding.
  • pensioenregeling bij ABP.
  • betaald ouderschapsverlof.
  • een tegemoetkoming in de zorgverzekering en collectieve premiekorting.
  • een jaarcontract, dat bij goed functioneren kan worden omgezet in een vast dienstverband.

Beleef de Gemeente Zwartewaterland

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Enthousiast geworden?

Stuur ons dan je cv.

Stuur je cv(externe link)

Heb je vragen?

Op vrijdag 20 januari 2023 organiseren wij het event ‘Gemeentegeluk Zwartewaterland’ van 15.00 tot 17.30 uur. Tijdens dit event zijn er collega’s aanwezig om alle vragen te beantwoorden over de openstaande vacatures. Ben je nieuwsgierig naar de collega’s, de werkomgeving of heb je vragen, kom dan gerust langs. We ontmoeten je graag!

Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij onze eenheidsmanager Sjaak van den Brand. Vragen over de procedure kun je richten aan onze hr-adviseur Michelle van de Wetering. Beiden zijn bereikbaar via 14 038.

Je kan solliciteren tot dinsdag 24 januari 2023.

Wil je ontdekken hoe het is om bij de gemeente Zwartewaterland te werken? Collega’s nemen je mee de organisatie in.

Kijk voor meer informatie over onze gemeente en de arbeidsvoorwaarden op Werken bij de Gemeente Zwartewaterland.