Jij barst van de juridische kennis als het gaat om de nieuwe omgevingswet. Jouw expertise breng je graag over; een helder advies waarmee we onze ambities kunnen waarmaken. Die impact hebben, dat is toch uniek?

Op naar je volgende uitdaging 

Complexe opgaven met maatschappelijke impact, daar word jij enthousiast van! Jij initieert en coördineert vernieuwing van het instrumentarium onder de omgevingswet. Verder beschik je over een brede kijk op ruimtelijke ontwikkelingen en kun je deze vertalen in planologisch juridische mogelijkheden en consequenties. Daarnaast geef je het college van B&W juridisch advies bij grote ruimtelijke ontwikkelingen. Je kent de ruimtelijke procedures van binnen en buiten en weet daardoor hoe je dingen wél mogelijk maakt. Hoe je een beleidslijn verankert in het instrumentarium onder de omgevingswet is voor jou gesneden koek. Verder:

  • ga je aan de slag met de ontwikkeling van ons omgevingsvisie en -plan, tijdens en na de transitiefase. Je bent door je kennis en ervaring op dit vlak de expert en adviseur voor programmaregisseurs en projectleiders.
  • werk je aan juridische vraagstukken binnen diverse ruimtelijke ontwikkelingen. Je begeleidt planologische procedures en speelt een belangrijke rol bij het opstellen of doorvertalen van ons ruimtelijke beleid. Locatie specifieke plannen en buitenplanse omgevingsplanactiviteiten worden zelfstandig opgesteld en begeleid.
  • werk je samen met de beleidsmedewerkers in programma- en projectteams om nieuw beleid goed te implementeren en te borgen in het omgevingsplan.
  • ben je in staat om zowel lokale, regionale als landelijke ambities en actuele jurisprudentie te vertalen naar regelgeving.    
     

Wat vragen wij van jou

Om succesvol te zijn in deze functie breng je het volgende mee:

  • een wo-diploma recht en vakkennis op het gebied van de Wro, WNB, Wabo, Awb en Omgevingswet.
  • minimaal 5 jaar werkervaring binnen het bestuursrecht of omgevingsrecht.
  • goede communicatieve vaardigheden: je bent makkelijk in de omgang, kunt anderen tot actie aanzetten en schrijft heldere en juridisch correcte teksten.
  • analytische skills en een resultaat- oplossingsgerichte instelling, waardoor je jouw zaken zo snel mogelijk doorgrondt en afhandelt.
  • bestuurlijke sensitiviteit, waardoor je goed aanvoelt wanneer iets gevoelig ligt en er urgentie geboden is, maar ook weet wanneer een vraag nog even kan wachten.
  • je bent op zoek naar een baan voor 28-36 uur. 
     

Dit bieden wij jou

Als Planjurist kan je op basis van een 36-urige werkweek rekenen op:

  • een brutomaandsalaris tot maximaal € 5.372 (schaal 11), afhankelijk van je vooropleiding en ervaring.
  • trainingen en opleidingen.
  • een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%: dit budget kun je laten uitbetalen, besteden aan extra vrije dagen, het opnemen van verlof of het volgen van een studie.
  • reiskostenvergoeding.
  • pensioenregeling bij ABP.
  • betaald ouderschapsverlof.
  • een tegemoetkoming in de zorgverzekering en collectieve premiekorting.
  • een jaarcontract, dat bij goed functioneren kan worden omgezet in een vast dienstverband.
     

Beleef de Gemeente Zwartewaterland

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving. 

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden. 

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.
 

Enthousiast geworden?

Stuur ons dan je cv! 

Stuur je cv(externe link)

Heb je vragen?

Op vrijdag 20 januari 2023 organiseren wij het event ‘Gemeentegeluk Zwartewaterland’ van 15.00 tot 17.30 uur. Tijdens dit event zijn er collega’s aanwezig om alle vragen te beantwoorden over de openstaande vacatures. Ben je nieuwsgierig naar de collega’s, de werkomgeving of heb je vragen, kom dan gerust langs. We ontmoeten je graag! 

Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij onze eenheidsmanager Susan van der Zwaag. Vragen over de procedure kun je richten aan onze recruiter Femke Beltman. Beiden zijn bereikbaar via 14 038.

Wil je ontdekken hoe het is om bij de gemeente Zwartewaterland te werken? Collega’s nemen je mee de organisatie in.

Kijk voor meer informatie over onze gemeente en de arbeidsvoorwaarden op Werken bij de Gemeente Zwartewaterland.