Verbind jij de financiële werkelijkheid met de beleidsmakers? Geef jij graag gevraagd en ongevraagd adviezen en weet jij iedereen inzicht te geven in de cijfers? Dan komen wij graag met je in contact! Wij zoeken namelijk een Financieel adviseur voor de Gemeente Zwartewaterland.

Wat ga je doen?

Een baan als financieel adviseur is nooit saai, zeker niet binnen de gemeente Zwartewaterland. Zo weet je ’s morgens vaak nog niet wat jou die middag te wachten staat. Misschien schuif je aan bij een adviesgesprek met de deelbudgethouders of werk je aan het opstellen van de jaarrekening. Wat wél vaststaat, is dat dit een maatschappelijk betrokken baan is, waarin je de vrijheid hebt om het beste uit jezelf te halen.

  • Je ondersteunt de control adviseur Sociaal Domein in haar taken.
  • Je denkt mee en adviseert bij financiële vraagstukken, gevraagd én ongevraagd.
  • Je ondersteunt de deelbudgethouders van het Sociaal Domein en bewaakt de budgetten
  • Je werkt mee aan het samenstellen van producten uit de planning- en control cyclus.

Je hebt bijzondere aandacht voor de financieel / administratieve processen van het Sociaal Domein, te denken aan:

  • Meehelpen bij het moderniseren en vastleggen van de financiële processen binnen het Sociaal Domein.
  • Uitvoeren van aansluitcontroles tussen de vak-applicatie (Suite4SD, Centric) van het Sociaal Domein en het financiële systeem (FMS, Pantheon).
  • Analyseren van verschillen op de tussenrekeningen Sociaal Domein en bepalen van te nemen vervolgacties.

Daarnaast heb je een bijzondere verantwoordelijkheid voor:

  • Het uitvoeren van de treasury functie op tactisch/strategisch niveau. Zowel advies als risicomanagement. Denk hierbij aan het bewaken van de geldstromen, opstellen van een liquiditeitsplanning, aantrekken van geldleningen, opstellen treasury beleid en het opstellen de paragraaf financiering.
  • Tevens heb je een regierol voor de verzekeringsportefeuille. Het beheer wordt (evt. onder jouw regie) extern ondergebracht.

Wat breng je mee?

Jij beschikt over overtuigingskracht en weet je collega’s mee te nemen in je dagelijkse werkzaamheden en adviezen. Je bent onafhankelijk in je werk en beschikt over een goede organisatiesensitiviteit. Als adviseur in de organisatie ben je proactief, oplossingsgericht en beschik je over een gezonde assertiviteit.

Jij hebt een leergierige en een nieuwsgierige instelling en hebt van nature een positieve en verbindende instelling.

Verder heb jij:

  • Kennis van informatiesystemen binnen het Sociaal Domein, Suite4SD is een pré
  • Ervaring met de werkzaamheden bij een vergelijkbare organisatie
  • Ervaring met het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) is een pré
  • Een afgeronde hbo opleiding bedrijfseconomie of accountancy is een pré

Dit bieden wij jou

Als Financieel adviseur Sociaal Domein kan je op basis van een 36-urige werkweek rekenen op:

  • een bruto maandsalaris tot maximaal € 4.671 (schaal 10), afhankelijk van je vooropleiding en ervaring
  • een contract voor 28 – 32 uur
  • trainingen en opleidingen
  • een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%: dit budget kun je laten uitbetalen, besteden aan extra vrije dagen, het opnemen van verlof of het volgen van een studie
  • reiskostenvergoeding
  • pensioenregeling bij ABP
  • betaald ouderschapsverlof
  • een tegemoetkoming in de zorgverzekering en collectieve premiekorting
  • een jaarcontract, dat bij goed functioneren wordt omgezet in een vast dienstverband

Beleef de Gemeente Zwartewaterland

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Enthousiast geworden?

Stuur ons dan je cv! 

Stuur je cv(externe link)

Heb je vragen?

Op vrijdag 20 januari 2023 organiseren wij het event ‘Gemeentegeluk Zwartewaterland’ van 15.00 tot 17.30 uur. Tijdens dit event zijn er collega’s aanwezig om alle vragen te beantwoorden over de openstaande vacatures. Ben je nieuwsgierig naar de collega’s, de werkomgeving of heb je vragen, kom dan gerust langs. We ontmoeten je graag!

Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij onze eenheidsmanager Benny Tuin. Vragen over de procedure kun je richten aan onze recruiter Femke Beltman. Beiden zijn bereikbaar via 14 038.

Wil je ontdekken hoe het is om bij de gemeente Zwartewaterland te werken? Collega's nemen je mee de organisatie in

Kijk voor meer informatie over onze gemeente en de arbeidsvoorwaarden op Werken bij de gemeente Zwartewaterland