Home > Bestuur > Organisatie > Organisatie

Organisatie

Klant centraal

De gemeente Zwartewaterland werkt hard aan haar organisatie, waarbij de klant centraal staat. Er wordt procesmatig gewerkt en beleid wordt geïntegreerd ontwikkeld en uitgevoerd. De cultuur van de organisatie is resultaatgericht.

Vijf eenheden

De structuur van de organisatie bestaat uit vijf eenheden met een duidelijke focus op de klant.

  • Eenheid Externe Dienstverlening bedient klanten aan de balie
  • Eenheid Beheer bedient klanten 'in de maatschappij'
  • Interne Dienstverlening bedient interne klanten in de organisatie
  • Eenheid Sociaal Domein bedient klanten op het gebied van zorg, werk en inkomen, jeugd
  • Eenheid Strategie & Control bedient bestuur en directie

Niet hiërarchisch

Onder het niveau van de eenheidsmanager is er geen hiërarchische laag. Dit resulteert in een platte, niet hiërarchische organisatie.

Eenheidsmanager

De eenheidsmanager geeft situationeel leiding aan de taakvolwassen medewerkers. De taakvolwassen medewerkers worden beoordeeld op de resultaten.
Dit komt ook tot uitdrukking in de cultuur van de organisatie.

Organisatiecompetenties gemeente Zwartewaterland

  • Kwaliteitgerichtheid
  • Tactvolle communicatie
  • Resultaatgerichtheid
  • Reflectie

Contact

Melding doorgeven

Openingstijden

Telvorenstraat 2
8061 CB Hasselt
E info@zwartewaterland.nl
T 14 038