Je ziet het resultaat van je werk terug in de hele gemeente en dat maakt je trots. Als beleidsadviseur inkomen, minimabeleid en schulddienstverlening sta je dan ook dicht op de inwoners. En met jouw regelingen, voorzieningen en activiteiten bied je de beste hulp. Dat kan doordat er binnen de gemeente Zwartewaterland nauw contact is en ook met externe partijen de lijntjes kort zijn. 

Inkomen, minimabeleid en schulddienstverlening: jouw domein 

De verantwoordelijkheid voor het adviseren van het bestuur over jouw thema’s draag jij met verve. Het gemeentelijke beleid op het gebied van inkomen, minima en schulddienstverlening maken en uitvoeren is jouw dagelijkse praktijk. Jij ziet wat er gebeurt in de samenleving en vertaalt dat naar adviezen voor het bestuur, de wethouders en de gemeenteraad. En natuurlijk adviseer je over wat er nodig is en hoe we dat samen moeten realiseren voor de inwoners van de gemeente. Je richt de dienstverlening in en zorgt dat de uitvoering gedaan kan worden. Soms ben je daardoor ook een beetje projectleider en die combinatie past perfect bij jou. Kortom, je bent:

  • inhoudelijke stukken aan het schrijven en daarover aan het adviseren.
  • intern en extern aan het overleggen en netwerken als het gaat om de uitvoering.
  • signalen aan het opvangen van landelijke wetgeving of zaken op het gebied van minimabeleid en schulddienstverlening en hier ga je mee aan de slag.
  • bezig met de uitvoering van de nieuwe beleidsnotitie voor minima en schulddienstverlening.
  • het inkomensbeleid aan het herzien en biedt dit bestuurlijk aan.
     

Beleef de Gemeente Zwartewaterland

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving. 

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 170 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: participatief, integer, integraal en kwaliteitsgericht.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden. 

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.
 

De 8 beleidsadviseurs binnen de eenheid Sociaal Domein van gemeente Zwartewaterland hebben allemaal hun eigen domein. Toch is samenwerken hét speerpunt van dit team. De sfeer is collegiaal, we kennen elkaar door en door.

Op naar je volgende uitdaging

In jouw karakter zit een goede combinatie van een projectleider en een beleidsadviseur. Hoe dat eruitziet? Jij bent iemand die initiatief neemt en samenwerking vooropzet. Een beleid praktisch maken en tot uitvoering brengen, is wat jij graag doet. Je maakt conceptuele zaken tot iets concreets met een goede portie relativeringsvermogen. Dat komt onder meer door jouw communicatieve vaardigheden die je gebruikt om op verschillende niveaus te schakelen. Daarnaast heb je:  

  • minimaal een Hbo-diploma.
  • werkervaring als beleidsadviseur of kwaliteitsmedewerker bij een gemeente.
  • bij voorkeur kennis van minimabeleid en schulddienstverlening.
     

Dit bieden wij jou

Als beleidsadviseur inkomen, minimabeleid en schulddienstverlening kan je op basis van een 36-urige werkweek rekenen op:

  • een bruto maandsalaris van € 2.865 tot max € 4.208 (schaal 9) of € 4.671 (schaal 10), afhankelijk van je vooropleiding en ervaring.
  • een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%: dit budget kun je laten uitbetalen, besteden aan extra vrije dagen, het opnemen van verlof of het volgen van een studie.
  • trainingen en opleidingen.
  • betaald ouderschapsverlof.
  • reiskostenvergoeding.
  • een pensioenregeling bij ABP.
  • een tegemoetkoming in de zorgverzekering en collectieve premiekorting.
  • een jaarcontract, dat bij goed functioneren kan worden omgezet in een vast dienstverband.
     

Enthousiast geworden?

Stuur ons dan je cv en motivatie zo snel mogelijk, maar uiterlijk 13 juni. Bij voldoende geschikte kandidaten sluiten we de vacature mogelijk eerder. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 21 juni. 
Deze vacature is gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar een interne kandidaat.

SOLLICITEER(externe link)
 

Heb je vragen?

Neem dan contact op. Je kunt je vragen over deze vacature stellen aan Sjaak van den Brand, eenheidsmanager Sociaal Domein. Je bereikt hem via 06 - 57 38 92 47 of s.vandenbrand@zwartewaterland.nl

Wil je ontdekken hoe het is om bij de gemeente Zwartewaterland te werken? Collega’s nemen je mee de organisatie in.

Kijk voor meer informatie over onze gemeente en de arbeidsvoorwaarden op Werken bij de Gemeente Zwartewaterland.